نوجوانان و تعطیلات تابستان

شاید شما هم جزء کسانی باشید که با شنیدن اسم تابستان و تعطیلاتش حسابی نگران می شوید و به این فکر می کنید که باید برای فرزندتان چه کاری انجام دهید تا بتواند از تعطیلات تابستان نهایت استفاده را ببرد. با خواندن مطلب زیر حتما کمی از مشکلات شما کاسته می شود.
يکشنبه، 21 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
نوجوانان و تعطیلات تابستان
برای تعطیلات تابستانی فرزندان برنامه ریزی و نظارت لازم است.
 
چکیده: شاید شما هم جزء کسانی باشید که با شنیدن اسم تابستان و تعطیلاتش حسابی نگران می شوید و به این فکر می کنید که باید برای فرزندتان چه کاری انجام دهید تا بتواند از تعطیلات تابستان نهایت استفاده را ببرد. با خواندن مطلب زیر حتما کمی از مشکلات شما کاسته می شود.

تعداد 646 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

 نوجوانان و تعطیلات تابستان

فرزندم چگونه می تواند تعطیلات تابستانش را سپری کند؟

بچه ها منتظر رسیدن فصل تابستان و تفریح کردن هستند آنها دوست دارند تابستان خوش بگذرانند و استراحت کنند. بسیاری از نوجوانان برنامه ی درسی سختی را در طول سال پشت سر گذاشته اند و دوست دارند تابستان نفس راحتی بکشند. با این وجود والدین باید در فعالیت ها و کارهای آنها در طول تابستان نظارت داشته باشند، به خصوص اگر پدر و مادر هر دو شاغل هستند و بیرون از خانه کار می کنند. اگر بچه ها در طول تابستان برنامه ی خاصی نداشته باشد وقتشان را با دیدن تلویزیون، بازی های کامپیوتری، بازی کردن با دوستانشان و خوردن تنقلات پر خواهند کرد. تنها گذاشتن بچه ها بسته به سن و سال و تجربه ی آنها، آن هم به مدت کوتاه اشکالی ندارد. ولی اگر آنها را در طول تابستان حتی اگر در کنار خواهر یا برادرشان باشند، تنها بگذاریم، کار درستی نکرده ایم. در این صورت تابستان آنها بیهوده سپری می شود و آنها نه تنها خسته و کسل می شوند، بلکه ممکن است با مشکلاتی نیز روبه رو شوند.
 

ثبت نام در کلاس های تابستانی

به جای این که فرزندتان را در خانه تنها بگذارید، می توانید از روش های ارزان و کم هزینه ای برای مشغول کردن او استفاده کنید. مثلا می توانید او را در کلاس های مختلف ورزشی ثبت نام کنید. در بسیاری از پارک ها برنامه های آموزشی و تفریحی برای بچه ها برگزار می شود. والدین همچنین می توانند برای فرزندشان سرویس رفت و برگشت بگیرند تا با مشکلی روبه رو نشوند. اگر خودتان می توانید فرزندتان را به کلاس های مختلف ببرید و برنامه کاری آن کلاس ها با برنامه ی شما تداخل ندارد خیلی بهتر است. سعی کنیدفرزندتان را در کلاسهای مورد علاقه ی او ثبت نام کنید و او با دوستانش به آن کلاس ها برود. معمولا نوجوانان از انجام کارهای مختلف در کنار دوستان شان لذت زیادی می برند.
 

انجام دادن حرفه مورد علاقه در تابستان

بعضی از نوجوانان دوست دارند در طول تعطیلات تابستان کار کنند. فرزند شما با نظارت های شما می تواند مشغول انجام کارهای سبک شده و یا در طول تابستان فن و حرفه ای را یاد بگیرد. تابستان فرصت بسیار خوبی برای بازدید از اقوام و یاد گرفتن کارهای هنری مورد علاقه ی بچه هاست. فرزندتان را تشویق کنید در تابستان مطالعه داشته باشد و داستان یا خاطره بنویسد، نقاشی بکشد و بازی و تفریح کند یا کار و هنر جدیدی را یاد بگیرد. همه ی این کارها برای بچه ها جالب است و می تواند آنها را مشغول کند، ولی نباید فرزندتان را به یاد گرفتن چیزی مجبور کنید. اگر خودش به کاری علاقه داشته باشد می تواند با عشق و علاقه آن کار را یاد گرفته و از انجام آن لذت ببرد.
حتی اگر شما بیرون از خانه مشغول کار هستید، سعی کنید اوقاتی از روز را در کنار فرزندتان باشید. مثلا بعد از ظهرها و تعطیلات آخر هفته با او باشید و کارهای مورد علاقه ی او را در کنارش انجام دهید. با هم برنامه ریزی کرده به پیاده روی، کلاس شنا و غیره بروید. فرزندتان به توجه و مراقبت شما نیاز دارد. وقتی او بزرگ تر شود بیشتر از شما فاصله می گیرد؛ بنابراین اکنون فرصت را مغتنم بشمارید و بیشتر در کنارش باشید. تابستان فرصت بسیار خوبی است تا در اوقات فراغت بیشتر در کنار فرزندتان باشید.
 
 
منبع: راهنمای کامل تربیت کودک (از تولد تا نوجوانی)
نویسنده: رابین گلدستاین
مترجم: شیرین یزدانی

بیشتر بخوانید :
تعطیلات و اوقات فراغت
12 پیشنهاد برای اوقات فراغت
تابستان را بهاری کنیم
نیم‌نگاهى به اوقات فراغت؛ زمینه‌ها و راه‌کارها
تابستان، فراغت کودکان و دردسر والدین



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.