فواید هسته زردآلو برای درمان سرطان

هسته زردآلو حاوی ویتامین E است. همانطور که می‌دانیم، ویتامین ‌E آنتی اکسیدانی کارآمد است. در بین عواملی که باعث سرطان می‌شوند، عامل اصلی سرطان رادیکال های آزاد هستند. در این راستا، ویتامین E موجود در هسته زردآلو آنتی اکسیدانی قدرتمند است که فعالانه به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌پردازد.
يکشنبه، 28 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید هسته زردآلو برای درمان سرطان
هسته زردآلو می‌تواند انرژی لازم و کافی را برای بیماران سرطانی فراهم کند چون مقدار مناسبی کربوهیدرات و پروتئین دارد.
 

مقدمه

نه تنها خود زردآلو برای سلامتی فایده‌های زیادی دارد، بلکه هسته‌ی آن نیز که شبیه بادام است، برای سلامتی فایده‌هایی به همراه دارد. یکی از خواص هسته زردآلو برای درمان سرطان است. خواص هسته زردآلو برای درمان سرطان را به مواد مغذی مفید موجود در آن نسبت می‌دهند از جمله اسیدهای چرب، ویتامین E، و مواد معدنی.  در این مقاله، قصد داریم به فایده‌هایی که هسته‌ی زردآلو در درمان سرطان دارد اشاره کنیم. پس تا به انتها با ما همراه باشید.
 

خواص هسته زردآلو برای درمان سرطان


۱. منبع آنتی اکسیدان است
هسته زردآلو حاوی ویتامین E است. همانطور که می‌دانیم، ویتامین ‌E آنتی اکسیدانی کارآمد است. در بین عواملی که باعث سرطان می‌شوند، عامل اصلی سرطان رادیکال های آزاد هستند. در این راستا، ویتامین E موجود در هسته زردآلو آنتی اکسیدانی قدرتمند است که فعالانه به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌پردازد.
 
۲. جلوی رشد سلول‌های سرطانی را می‌گیرد
هسته زردآلو برای درمان سرطان توصیه می‌شود چون حاوی ترکیبی به نام آمیگدالین است. این ترکیب در هسته‌ی میوه‌های دیگری مانند سیب نیز وجود دارد. آمیگدالین ترکیبی مهلک برای سلول‌های سرطانی به شمار می‌رود. به این طریق، این ترکیب توصیه می‌شود چون به نحو موثری مانع رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.
 
۳. سطح انرژی بیماران سرطانی را تقویت می‌کند
کربوهیدرات و پروتئین منابع اصلی انرژی انسان‌ها هستند. هسته زردآلو می‌تواند انرژی لازم و کافی را برای بیماران سرطانی فراهم کند چون مقدار مناسبی کربوهیدرات و پروتئین دارد. به علاوه، در مغز زردآلو اسیدهای چرب امگا۳ موجود نیز وجود دارد.
 
۴. سلامتی و احساس خوب بودن را در آن‌ها بهبود می‌بخشد
علاوه بر آمیگدالین، هسته زردآلو حاوی چیزی به نام لتریل است که تا ترکیبی جزئی از آمیگدالین به حساب می‌آید. لتریل همچنین به عنوان یک جایگزین درمان سرطان عمل می‌کند چون احساس سلامتی و خوب بودن را در بیماران سرطانی بهبود می‌بخشد.
 
۵. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند
آدم‌های سرطانی سیستم ایمنی‌شان خوب کار نمی‌کند. از این نظر، استفاده از هسته زردآلو می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند چون حاوی ترکیب‌های خاصی است که سرعت بیماری را با کشتن و از بین بردن سلول‌های مضر – من جمله سلول‌های سرطانی – کاهش می‌دهد.
 
۶. طول عمر را افزایش می‌دهد
در مطالعه‌ای تخصصی دریافتند مردم باستان دره‌ی هنزه در شمال پاکستان وضعیت سلامتی بی‌نقصی داشته‌اند چون تا سنین باورنکردنی پیری عمر می‌کرده‌اند. آن‌ها بدون خطرات موجود برای سلامتی من جمله چاقی، بیماری قلبی و سرطان روزگار می‌گذرانده‌اند. راز طول عمر آن‌ها مصرف هسته زردآلو بوده است.
 
۷. درد را تسکین می‌دهد
بعضی پژوهش‌ها نشان داده‌اند ممکن است هسته زردآلو به طور کامل و بی نقص برای درمان سرطان موثر نباشد، اما قطعا در کاهش درد ناشی از التهاب در بیماران سرطانی موثر است. همچنین در کاهش ورم و اندازه‌ی تومور نقش بسزایی دارد.
 

نکات احتیاطی در مورد استفاده‌ی هسته زردآلو برای درمان سرطان

مصرف هسته زردآلو می‌تواند تا حدودی خطرناک باشد. این به خاطر محتوای آمیگدالین موجود در آن است که ممکن است پس از مصرف خوراکی به سیانید تبدیل شود. و می‌دانیم سیانید برای انسان‌ها کشنده است. گزارشی درباره‌ی مردی که خودش را با مصرف طولانی مدت هسته زردآلو برای درمان سرطان کشته بود وجود دارد. اما، این مصرف خودسرانه و بدون رعایت توصیه‌های ایمنی بوده است، در نتیجه آن فرد نتوانسته است دوز مناسب مصرفی هسته زردآلو را رعایت کند.

قرار گرفتن بیش از حد در تماس با هسته زردآلو ممکن است به اثر طولانی مدت بر قلب،‌ مغز، و سیستم عصبی نیز منجر شود. همچنین عوارض جانبی برای مصرف هسته زردآلو وجود داشته است مثل حالت تهوع، استفراغ، گرفتگی‌های شکمی، سردرد، گیجی و ضعف.
 

چگونه از هست زردآلو برای درمان سرطان استفاده کنیم ؟

به منظور پیشگیری از عوارض جانبی مصرف هسته زردآلو، در اینجا توصیه‌هایی به شما می‌شود درباره‌ی نحوه‌ی مصرف هسته زردآلو برای بهره‌مندی از فایده‌هایی که در درمان سرطان دارد. یکی از این‌ توصیه‌ها حفظ و رعایت مصرف هسته زردآلو در حد اعتدال است.

توصیه می‌شود هر روز بین ۶ تا ۱۰ هسته زردآلو مصرف کنید و در هر وعده یک تا ۳ عدد. این توصیه بر مبنای تحقیقات صورت می‌گیرد چون مصرف بیش از ۵۰ هسته در روز می‌تواند مهلک و کشنده باشد. این هم به خاطر وجود ۰.۵-۳.۵ میلی‌گرم سیانید به ازای هر کیلو گرم وزن بدن است که می‌تواند مرگبار باشد. بنابراین، بهتر است در صورت مصرف هسته زردآلو طبق نظر پزشک عمل کنید.

همچنین حتما هسته زردآلوهایی را انتخاب کنید که روی آن‌ها برچسب هسته‌ زردآلوی شیرین زده شده باشد. این هسته زردآلوی شیرین هسته هایی هستند که تحت فرایند‌هایی مانند پختن و تخمیر قرار گرفته‌اند. به این طریق، هسته‌ زردآلو در مقایسه با هسته‌های تلخ سموم بسیار کمتری خواهد داشت.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.