درمان سرفه با مصرف دمنوش ها (بخش اول)

سرفه مخصوصا سرفه خشک واقعا آزاردهنده است زیرا باعث بروز درد در قفسه‌ی سینه می‌شود. برای برطرف کردن سرفه‌ می‌توانیم از گل سرخ استفاده کنیم به این ترتیب که ابتدا باید گلبرگ‌های خشک آن را در آب بجوشانید و بعد کمی شکر به آن اضافه کنید. در نهایت این دمنوش دارویی را به طور منظم مصرف کنید تا زمانی که سرفه‌تان درمان شود و بند بیاید. در این مطلب با بهترین چای طبیعی و خانگی و دمنوش برای سرفه آشنا می شوید.
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان سرفه با مصرف دمنوش ها (بخش اول)
چای ریشه‌ی شیرین بیان مجاری هوایی شما را تسکین می‌دهد و باعث شل شدن مخاط و در نتیجه تسکین سرفه شما می‌شود. 
 

مقدمه

استفاده از داروهای طبیعی و خانگی می‌تواند به شما کمک کند تا ناراحتی سرفه که می تواند ناشی از سرماخوردگی، آنفلوآنزا،‌ آلرژی و حساسیت، آسم یا هر چیز دیگری باشد را درمان کنید. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا با بهترین چای طبیعی و خانگی و دمنوش برای سرفه آشنا شوید.
 

چای و دمنوش برای سرفه

۱. چای زنجبیل
برای تسکین و از بین بردن سرفه چای زنجبیل وجود دارد که به راحتی در دسترس است. بر اساس گزارشاتی از مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، سرفه را می‌توان با خوردن زنجبیلی که تحت بخار آب بوده و در عین حال استنشاق این بخار درمان کرد. البته این روش درمانی در عین حال می‌تواند به تسکین گلو درد نیز کمک کند. بنابراین، اگر از سرفه رنج می برید، می‌توانید روی زنجبیل حساب کنید. ساده‌ترین راه برای تسکین سرفه این است که چند بار در روز چای زنجبیل آماده کنید و آن را بنوشید.

زنجبیل می‌تواند با حذف موکوس از ریه‌ها که ممکن است علت اصلی بروز سرفه باشد، سیستم تنفسی را تمیز و پاکسازی کند. علاوه بر این، زنجبیل همچنین یک آرامش‌دهنده‌ی طبیعی برای عضلات است که می‌تواند به کاهش اسپاسم کمک کند.
 
۲. چای زردچوبه
زردچوبه یک داروی قدیمی برای سرفه است که از نظر بسیاری از آدم‌ها تاثیر مثبتی روی درمان سرفه دارد. نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید. شما همچنین می‌توانید پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری عسل را برای سرفه‌ی خشک امتحان کنید. برای تهیه‌ی چای زردچوبه، یک قاشق غذا خوری پودر زردچوبه را به ۴ فنجان آب جوش اضافه کنید. اجازه بدهید دم بکشد و بعد آن را صاف کنید. چای را با کمی لیمو و عسل ترکیب کنید تا خواص تسکین‌دهنده‌ی بیش‌تری داشته باشد.
 
۳. دمنوش گل محمدی یا گل سرخ
سرفه مخصوصا سرفه خشک واقعا آزاردهنده است زیرا باعث بروز درد در قفسه‌ی سینه می‌شود. برای برطرف کردن سرفه‌ می‌توانیم از گل سرخ استفاده کنیم به این ترتیب که ابتدا باید گلبرگ‌های خشک آن را در آب بجوشانید و بعد کمی شکر به آن اضافه کنید. در نهایت این دمنوش دارویی را به طور منظم مصرف کنید تا زمانی که سرفه‌تان درمان شود و بند بیاید. می توان گفت این بهترین و خوشمزه ترین دمنوش برای سرفه است.
 
۴. مریم گلی
چای مریم گلی به عنوان دارویی برای درمان سرفه به کار می‌رود، زیرا این چای دارای خواص اکسپکتورانت و هم‌چنین ضد التهابی است. اکسپکتورانت نوعی دارو است که باعث ترشح خلط در طول مجاری تنفسی می‌شود. جهت درمان سرفه، گلو درد، یا وضعیت‌های مشابه با استفاده از دمنوش مریم گلی باید آن را به طور مرتب غرغره کنید تا مشکل‌تان به تدریج بر طرف شود.
 
۵. به لیمو
به لیمو فقط بویی شبیه به لیمو ندارد بلکه در مورد سرفه نیز مشابه آن عمل می‌کند. یکی از خواص به لیمو برای سلامتی، درست مانند خواص زنجبیل و عسل و لیمو، درمان سرفه است. هر دوی این‌ها عملکردی شبیه به اکسپکتورانت دارند. نوشیدن چای به لیمو می‌تواند خلط موجود در دستگاه تنفسی را از بین برده و سرفه را کاهش دهد.
 
۶. گل ماهور
مصرف دمنوش گل ماهور می‌تواند به مبارزه علیه برخی از امراض و وضعیت‌های تنفسی از قبیل سرماخوردگی، سرفه، و برونشیت کمک کند. هم‌چنین، این دمنوش می‌تواند گلو درد را نیز تسکین دهد. خواص ضد باکتری این دمنوش به مقابله با التهاب و عفونت کمک می‌کنند. به علاوه، دمنوش گل ماهور به دفع مخاط اضافه از گلو و مجاری بینی کمک می‌کند.  به غیر از نوشیدن دمنوش گل ماهور، می‌توانید آن را روزی دو مرتبه غرغره کنید تا گلو دردتان تسکین یابد.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده- پریسا جعفری


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.