انتظار وآسیب شناسی نهاد ها در دولت اسلامی
این مقاله به اختصار نقش، جایگاه و وظایف دولت اسلامی را در قبال نهاد ها و سازمان هابرای گسترش فرهنگ انتظار در جامعه مورد بررسی قرار می دهد،و به...
سه‌شنبه، 25 فروردين 1388
نگاهی دیگر به انتظار
تارخ دانش شرق شناسي عموما با تحريف ها، کتمان حقايق و نوعي بي انصافي همراه بوده است اما در اين ميان گاهي برخي چهره هاي شاخص شرق شناسي، در مواجهه...
سه‌شنبه، 25 فروردين 1388
تقیه، انتظار، امنیت
تقیه در لغت می تواند به خود نگه داشتن و خودنگهداری معنا گردد. دانشمندان شیعه در طول تاریخ، تقیه را بررسی و آن را تعریف نموده اند. می توان برای...
سه‌شنبه، 25 فروردين 1388
انتظار و مدیریت سازنده(2)
چالش اساسی مدیران و رهبران با وسوسه های شیطانی است که که به صورتهای مختلف خودنمائی کرده و او را از مسیر اصلی خارج می کند به تعبیر قرآن شیطان...
سه‌شنبه، 25 فروردين 1388
انتظار و مدیریت سازنده(1)
مدیریت رفتاری است که مدیران به تناسب جایگاهی که دارند برای اداره ی سازمان از خود نشان می دهند که در یک عرصه گسترده به فعالیت می پردازند که ابتدای...
سه‌شنبه، 25 فروردين 1388
زمينه‌ها و پيامدهاي روان‌شــناخـتي وتربـيتـي انتــظار
در تحول روان‌شناختي انسان، ابعاد مختلف شخصيتي فرد از كودكي تا بزرگ‌سالي بررسي مي‌شود، از آن جمله تحول شناختي، عاطفي، اجتماعي، بدني و حركتي او...
سه‌شنبه، 25 فروردين 1388
مبانی صلح و امنیت در فرهنگ انتظار
بنابر این انتظار متضمن معانی، تحرک، رشد و بالندگی است و با بسط عدالت و عمل به احکام اسلام ناب محمدی (ص) و استقرار آن در تمام کشورها می توان فضا...
دوشنبه، 24 فروردين 1388
نقش مردم در دولت انتظار
انتظار در فرهنگ شیعه از جایگاه است که لازمهبسیار والایی برخوردار است. متعلق انتظار، حکومت جهانی حضرت مهدی انتظار چنین امری ایجاد آمادگی در فرد...
دوشنبه، 24 فروردين 1388
پرتوی ازآفتاب
انتظار در لغت به معنی «چشم به راهی» و «مراقب بودن» است و معمولاً زمانی این تعبیر به کار می‌رود که تغییر حالتی مطرح باشد، یعنی تبدیل و تغییر وضع...
دوشنبه، 24 فروردين 1388
ویژگیهای دولت منتظر از نگاه روایات
برای بیان ویژگیهای دولت منتظر از نگاه روایات، لازم است که کتب روایی مورد بررسی قرار گیرد، اما بعد از تتبع در چند کتاب حدیث در اینگونه نیست که...
دوشنبه، 24 فروردين 1388
دولت منتظر و پاسداشت اندیشه مهدویت
عصر انتظار که به عصر غیبت و پنهان زیستی امام زمان مشهور است، منتظران و دولت منتظر نسبت به باورهای اسلامی به ویژه اندیشه مهدویت دارای رسالت و...
دوشنبه، 24 فروردين 1388
انتظار و قانون اساسی
انتظار مفهومی است که در نهاد همة انسانها نهفته و امید به آینده ای مطلوب را در آنان زنده نگهداشته است. که در آموزه های دین اسلام به دو معنای انتظار...
دوشنبه، 24 فروردين 1388
انتظار، دولت اسلامی و جهانی شدن
عناوین سه گانة: «انتظار»، «دولت اسلامی» و «جهانی شدن»، محور هائی است که مقالة حاضر باهدف تبیین ماهیت، مؤلفه ها، آثار و اهداف این مفاهیم و نیز...
دوشنبه، 24 فروردين 1388
دولت منتظر در اندیشه امام راحل
مقصود از انتظار، آمادگى جهت به‌ظهور رسیدن و به معناى گشایش است؛ گشایشى امید هزاران امیدوار در طی قرون گذشته و حال است. انتظار تـحقق مطلوب، از...
دوشنبه، 24 فروردين 1388
وظايف منتظران
در روايات، براى انتظار فرج، ثوابهاى زيادى، بيان شده است.«المنتظر لامرنا كالمتشحّط بدمه فى سبيل اللّه»(1) و «افضل اعمال شيعتنا انتظار الفرج»(2)...
دوشنبه، 24 فروردين 1388
تشرفات شگرف (قسمت پنجم)
زهرى مى گويد: من تلاش فراوانى براى زيارت حضرت صاحب الامر (ع ) داشتم , اما به اين خواسته نرسيدم . تا آن كه بـه حـضور محمد بن عثمان عمروى - نايب...
دوشنبه، 24 فروردين 1388
تشرفات شگرف (قسمت چهارم)
ابن شاذان مى گويد: بـه گـوشم خورده بود, كه ابوسعيد كابلى در كتاب انجيل صحت و حقانيت دين مقدس اسلام را ديـده و لذا به سوى آن هدايت شده است و از...
دوشنبه، 24 فروردين 1388
تشرفات شگرف(قسمت سوم)
فردى بنام سيّد بحرالعلوم يمنى كه زيدى مذهب بود، وجود مقدس حضرت مهدى (عليه السلام) را انكار مى نمود و مكاتبات زيادى با علماء و مراجع شيعه داشت...
دوشنبه، 24 فروردين 1388
تشرفات شگرف(قسمت دوم)
حاج ميرزا حسن امين الواعظين فرمود: حـدود سـال 1343, به زيارت عتبات مشرف شدم و هميشه بين حرمهاى مقدس ومسجد كوفه و سـهله در تردد بودم و مقصد نهايى...
دوشنبه، 24 فروردين 1388
تشرفات شگرف (قسمت اول)
حاج على بغدادى ايده اللّه تعالى مى گويد: هـشتاد تومان سهم امام (ع ) به ذمه ام آمد. به نجف اشرف رفتم و بيست تومان آن را به جناب شيخ مـرتـضى انصارى...
دوشنبه، 24 فروردين 1388