پيوند سنت‌هاي الهي با مهدويت (3)
از بررسي آيات قرآن و روايات استفاده مي‌شود افرادي كه از نظر فكري، بدني، يا اقتصادي آن چنان ضعيف باشند كه قادر به شناسايي حق از باطل نباشند و...
چهارشنبه، 6 مرداد 1389
محبت به وجود حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)
محبت وجود مبارک حضرت حجت، نه تنها از ضروريات مذهب تشيع که در شمار ضروريات اسلام است. چرا که ظهور کامل صفت رحمانيت خداوند در دار دنيا وابسته به...
چهارشنبه، 6 مرداد 1389
پيوند سنت‌هاي الهي با مهدويت (2)
خداوند متعال كه به همه امور آفريدگان آگاه است، از ميان تمام موجودات، انسان را براي خلافت برگزيد و تصميم خود را با فرشتگان در ميان گذاشت. اکنون...
دوشنبه، 4 مرداد 1389
پيوند سنت‌هاي الهي با مهدويت (1)
بين سنت‌هاي‌الهي و مهدويت در ابعاد اعتقادي، اخلاقي، تربيتي و سياسي ـ اجتماعي پيوند معناداري وجود دارد. اين پيوند، بدين صورت تبيين مي‌شود كه با...
يکشنبه، 3 مرداد 1389
نقش انقلاب اسلامى در تسريع ظهور امام زمان (ع)
انقلاب ما در راه آن هدفى كه امام زمان براى تأمين آن هدف مبعوث مى‏شود و ظاهر مى‏شود يك مقدمه‏ى لازم و يك گام بزرگ بوده . ما اگر اين گام بزرگ را...
شنبه، 26 تير 1389
عدالت‏خواهى ، شعار محورى مهدويت
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند: مظهر عدل پروردگار ، امام زمان (عجل الله تعالى فرجه) است و مى‏دانيم كه بزرگ‏ترين خصوصيت امام زمان...
يکشنبه، 6 تير 1389
حقوق بشردوستانه در آموزه مهدويت (3)
اكنون وقت آن رسيده كه حقوق بشردوستانه بين‌الملل را بر آموزه‌ مهدويت عرضه كرده و فرضيه پژوهش خود را اثبات نماييم. براي اين منظور، در چند گفتار،...
يکشنبه، 30 خرداد 1389
حقوق بشردوستانه در آموزه مهدويت (2)
بايد گفت: مجموعه قواعد حقوق بشردوستانه به طور جدي تلاش مي‌کند از مردمي كه در جنگ شركت نداشته‌ يا از آن دست كشيده‌اند، حمايت به عمل آورد؛ كساني...
يکشنبه، 30 خرداد 1389
حقوق بشردوستانه در آموزه مهدويت (1)
حقوق بشردوستانه بين‌المللي، يكي از موضوعات مهم جهان معاصر به شمار مي‌‌آيد. اين حقوق كه پس از تصويب سران كشورهاي جهان، وارد حقوق بين‌الملل شده،...
شنبه، 29 خرداد 1389
بازشناسي مفضل بن عمر از راويان احاديث مهدوي (3)
پس از نقد و بررسي دلايل تضعيف مفضل بن عمر و رد آن ها، نوبت به ذکر دلايل توثيق او مي‌رسد. اولين دليل ما براي توثيق مفضل بن عمر، روايات بسياري...
يکشنبه، 16 خرداد 1389
بازشناسي مفضل بن عمر از راويان احاديث مهدوي (2)
اولين بار ابن غضائري در کتاب الضعفاء اين نسبت را به مفضل بن عمر مي‌دهد.[40] و نجاشي رحمه الله عليه دربارة او مي‌گويد: «گفته شده او خطابي است»....
يکشنبه، 16 خرداد 1389
بازشناسي مفضل بن عمر از راويان احاديث مهدوي (1)
آميخته شدن مهدويت با تارو پود زندگي شيعيان و راسخ شدن اعتقاد به مهدي آخرالزمان، معلول اهتمام گستردة امامان معصوم عليهم السلام به مهدويت مي‌باشد....
پنجشنبه، 13 خرداد 1389
وحدت جهان اسلام ؛ چشم‌انداز آينده (3)
در اين فصل، ضمن بررسي مباني مفهومي همگرايي، عوامل مؤثر در همگرايي و واگرايي جهان اسلام نيز بحث و بررسي مي‌شود. نويسنده، با بيان اين مطلب که مفهوم...
چهارشنبه، 12 خرداد 1389
وحدت جهان اسلام ؛ چشم‌انداز آينده (2)
در آغاز اين فصل که به مباحث نظري دربارة وحدت جهان اسلام و انواع آن و نيز ريشه يابي و شکل‌گيري اختلافات در جهان اسلام اختصاص يافته است، نويسنده...
چهارشنبه، 12 خرداد 1389
وحدت جهان اسلام ؛ چشم‌انداز آينده (1)
اين نوشتار، به تبيين دانش «آينده‌پژوهي» و چشم انداز‌هاي فراروي جهان اسلام و گزارش و بررسي کتاب وحدت جهان اسلام با چشم‌انداز آينده مي‌پردازد....
چهارشنبه، 12 خرداد 1389
خاطراتي از توجه امام راحل به امام زمان (عج)
در مورخه دوشنبه 58/4/18 ساعت ده شب بود که امام بدون اطلاع قبلي به خيابانهاي قم که مردم به مناسبت جشن نيمه شعبان آنها را آذين بسته بودند، آمدند...
يکشنبه، 9 خرداد 1389
پیش فرض های پذیرش منجی
هر باوری که آدمی بدان معتقد می شود، زاییده یک سلسله عوامل قبلی است که اتفاقا خود انسان در شکل دادن به این مجموعه عوامل نقش تعیین کننده ای دارد....
پنجشنبه، 23 ارديبهشت 1389
ابعاد جهاني آموزه مهدويت (2)
فصلنامه انتظار: ما اخبار آخر الزماني داريم. با توجه به اخبار گسترش فساد و ناهنجاري‌ها و آشفتگي اعتقاد ديني به آخرت و با توجه به اخبار آخر زماني...
پنجشنبه، 2 ارديبهشت 1389
ابعاد جهاني آموزه مهدويت (1)
ضمن سپاس و تقدير از لطف و عنايت جناب‌عالي و همکارانتان که به ياد اين حقير بوديد، خلاصه‌اي از زندگي‌نامه‌ام را خدمتتان عرض مي‌کنم: بنده متولد...
پنجشنبه، 2 ارديبهشت 1389
منتظران دروغین
تحلیل و بررسی برخورد یهودیان با پیامبر اسلام(ص) که در قرآن کریم نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است، بسیار درس آموز بوده و می‌تواند ما را با شیوه‌های...
دوشنبه، 2 فروردين 1389