بهائیت در ادعا؛ بهائیت در عمل (3)
بی اعتنایی (بلکه مخالفتِ) ملت های جهان (به ویژه ایران) با باب و بهاء را دیدیم. این امر طبعاً تأثیر بسیار سوئی بر روان و اعصاب حسینعلی بهاء و...
يکشنبه، 10 شهريور 1392
عشق آباد روسیه، بهائیان و دولت تزاری (2)
در ماجرای تجمع و فعالیت بهائیان در عشق آباد و مناطق حومه ی آن، و حوادثی که در پی این امر رخ داد، کراراً به نام چند تن از صاحب منصبان بزرگ تزاری...
پنجشنبه، 7 شهريور 1392
عشق آباد روسیه، بهائیان و دولت تزاری (1)
تشکیل نخستین مرکز تبلیغاتی مهم بهائیها در خاورمیانه ( با عنوان مشرق الاذکار) در عشق آباد روسیه ( ترکمنستان فعلی) و با حمایت جدی و آشکار روسهای...
پنجشنبه، 7 شهريور 1392
پیوند دیرین و دیرپای حسینعلی بهاء با استعمار تزاری (2)
منابع معتبر بهائی تصریح دارند که: پس از ترور نافرجام ناصرالدین شاه به دست بابیان ( 28 شوال 1268 ق) بهاء که در مظان اتهام قرار داشت، به خانه ی...
پنجشنبه، 7 شهريور 1392
پیوند دیرین و دیرپای حسینعلی بهاء با استعمار تزاری (3)
برخی از منابع بهائی می کوشند رفتن «شتابزده ی » بهاء ( پس از ترور شاه و تعقیب و دستگیری بابیان توسط حکومت ایران) به خانه ی منشی سفارت روسیه در...
پنجشنبه، 7 شهريور 1392
وعده های بی بنیاد، پیشگوییهای معکوس! (1)
ویژگی رجال و رهبران آسمانی، ارتباط با جهان غیب و آگاهی از اخبار و اسرار نهان هستی است. قرآن کریم یکی از آیات و معجزات حضرت مسیح (ع) را، اطلاع...
پنجشنبه، 7 شهريور 1392
بهائیت در ادعا؛ بهائیت در عمل (2)
آیین بابیت، از همان آغاز پیدایش خویش در ایران، با مخالفت شدید و گسترده ی ملت مسلمان و شیعه ی این سرزمین رو به رو شد، و این نکته ای است که کراراً...
پنجشنبه، 7 شهريور 1392
بهائیت در ادعا؛ بهائیت در عمل (1)
منتقدان بهائیت معتقدند که میان «ادعا» و «عمل»رهبران این فرقه فرسنگها فاصله وجود دارد، چندان که می توان از دو نوع بهائیت سخن گفت: بهائیت در حرف...
پنجشنبه، 7 شهريور 1392
پیوند دیرین و دیرپای حسینعلی بهاء با استعمار تزاری (1)
منابع غیر بهائی، میرزا حسینعلی بهاء پیشوای بهائیان ( و نیز برادرش صبح ازل، پیشوای ازلیان) را به خبر چینی برای سفارت روسیه متهم می سازند. عبدالله...
چهارشنبه، 6 شهريور 1392
پیشگویی های عجیب سران بهائیت راجع به روس تزاری!
پیشگویی های سران بهائیت که بسیاری از آنها وارونه از کار در آمده از موضوعات خوشمزه تاریخی است که بررسی آن نتایج کلامی - اعتقادی دارد و صحت و سقم...
چهارشنبه، 6 شهريور 1392
سران برجسته ی بهائیت، خادمان روس تزاری (2)
میرزا حسن ادیب طالقانی، از مبلغان سرشناس بهائی و به اصطلاح از «ایادی امرالله» در زمان عباس افندی، بنیادگذار مدرسه ی بهائی «تربیت» در تهران است...
چهارشنبه، 6 شهريور 1392
سران برجسته ی بهائیت، خادمان روس تزاری (1)
همکاری عناصر مهم و سرشناس بهائی با تشکیلات و مؤسسات سیاسی و اقتصادی روس تزاری در ایران ( همچون سفارتخانه و بانک استقراضی روسیه) جلوه ای دیگر...
چهارشنبه، 6 شهريور 1392
بابیت و بهائیت، نمای دور، نمای نزدیک (7)
هتاکی و توهین بهاء و جانشینان وی در حق مخالفان خویش، تنها به طعن و لعن صبح ازل و اتباع وی محدود نمی شود، بلکه مسلمانان (به ویژه شیعیان)، ایرانیان،...
چهارشنبه، 6 شهريور 1392
بابیت و بهائیت، نمای دور، نمای نزدیک (6)
می دانیم که بهاء و برادرش یحیی صبح ازل با اطرافیان شان در قلمرو عثمانی، تا دوران تبعید به ادرنه(1280ق) با هم بودند، اما پس از گذشت چندی از اقامت...
چهارشنبه، 6 شهريور 1392
بابیت و بهائیت، نمای دور، نمای نزدیک (2)
پیش از این، در فصل: «آیتی که می خواست با "قتل عام" مسلمین، ایران را تسخیر کند!»، از تجمع جنجال انگیز بابیان در دشتِ بَدَشت سخن گفتیم و همانجا...
چهارشنبه، 6 شهريور 1392
بابیت و بهائیت، نمای دور، نمای نزدیک (3)
در میان عناصر شاخص و فعال فرقه ی بابیه، فردی به نام میرزا حسینعلی نوری (ملقب به بهاءالله) وجود داشت که بعدها انشعاب و دو دستگی بزرگی را با عنوان...
چهارشنبه، 6 شهريور 1392
بابیت و بهائیت، نمای دور، نمای نزدیک (4)
با ترور (نافرجام) ناصرالدین شاه در شوال 1268ق توسط جمعی از تروریستهای بابی، چنانکه گفتیم، گرفت و گیر بسیار سختی از سوی شاه قاجار آغاز شد که با...
چهارشنبه، 6 شهريور 1392
بابیت و بهائیت، نمای دور، نمای نزدیک (5)
در مباحث پیشین به تفصیل با احکام «خشونت بار و تحریک آمیز» باب و رفتار ستیزناک اتباع وی (از جمله: حسینعلی بهاء) بر ضدّ ملت و دولت ایران، آشنا...
چهارشنبه، 6 شهريور 1392
بابیت و بهائیت؛ نمای دور، نمای نزدیک (1)
کشور اسلامی ایران، در قرن 13 هجری (که اندکی پس از قرن 19 میلادی آغاز شد) با رویدادهای تلخ و ناگواری رو به رو بود. در ابتدای این قرن، هم زمان...
سه‌شنبه، 5 شهريور 1392
بیت العدل اعظم بهائیت؛ بن بست مشروعیت
سازمان اداری بهائیان که شوقی افندی آن را «نظم اداری امرالله» زیر نظر مرکز اداری و روحانی بهائیان موسوم به «بیت العدل اعظم الهی» اداره می شود...
سه‌شنبه، 5 شهريور 1392