درمان خانگی برای آنفولانزا (بخش سوم)

آنفولانزا یک بیماری تنفسی مسری است که در اثر ویروس آنفلوآنزا ایجاد می‌شود. این ویروس‌ها از طریق هوا از فردی به فرد دیگر گسترش می‌یابند. شما می‌توانید زنجبیل را با هویج، پیاز، و سیب مخلوط کنید و به عنوان یکی از درمان‌های خانگی طبیعی آنفولانزا از آن استفاده کنید. در این مطلب به روش های خانگی برای درمان آنفولانزا پرداخته ایم.
دوشنبه، 11 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان خانگی برای آنفولانزا (بخش سوم)
شنبلیله به عنوان یکی از درمان‌های خانگی طبیعی برای آنفولانزا استفاده می‌شود چون حاوی خواص ضد ویروسی قوی و بسیاری از خواص پزشکی دیگر است.
 

روش های خانگی برای درمان آنفولانزا

۱. گل ماهور و عسل
گل ماهور به عنوان یک خلت آور عمل می‌کند که، می‌تواند خلت چسپیده به جداره‌ها را آزاد کند و همچنین گلودردتان را تسکین دهد. این یکی از بهترین درمان‌های خانگی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. مواد لازم یک قاشق چایخوری گیاه گل ماهور خشک شده، ۱ فنجان آب جوش، و کمی عسل خام هستند. این‌ها را با هم مخلوط و از آن مصرف کنید.
 
2. فلفل سیاه و عسل
این ترکیب طبیعتا ماهیتی تحریک کننده دارد، اما برای کسانی که از سرفه و خلت غلیظ رنج می‌برند ضروری است. ترکیب مورد نظر به تحریک جریان خون و همچنین جریان مخاط کمک می‌کند تا شما را از دست آنفولانزا خلاص کند. ۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه، یک قاشق غذاخوری عسل و آب جوش را با هم مخلوط کنید.
 
3. لیمو
لیمو حاوی خواص ضد باکتری، ضد قارچ، ضد التهاب، و ضد ویروسی است که روی هم رفته به از بین بردن ویروس آنفولانزا و همچنین علائم آن در بدن کمک می‌کند.
 
4. زنجبیل، هویج، پیاز، و سیب
شما می‌توانید زنجبیل را با هویج، پیاز، و سیب مخلوط کنید و به عنوان یکی از درمان‌های خانگی طبیعی آنفولانزا از آن استفاده کنید. ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه‌ی رنده شده، ۲ حبه سیر خرد شده، ۱ فنجان پیاز خرد شده، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر، ۱ عدد سیب خرد شده، ۵ فنجان هویج خورد شده، ۴ فنجان آب سبزیجات، کمی جوز هندی، کمی نمک را در یک ظرف بزرگ مخلوط کنید و از آن به عنوان درمان خانگی آنفولانزا استفاده کنید.
 
5. سرکه‌ی سیب
سرکه‌ی سیب ممکن است بدن شما را قلیایی کند و به کشتن ویروس‌هایی که به سرماخوردگی منجر می‌شوند و همین طور به از بین بردن علائم آن کمک کند. ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک را با ۲۲۶ گرم آب مخلوط کنید و از آن بنوشید.
 
6. خردل
خردل حاوی خواص شفابخشی است که می‌تواند به درمان علائم آنفولانزا در شما کمک کند. این ماده‌ی خوراکی سرشار از خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که می‌تواند به شما کمک کند به سرعت بهبود پیدا کنید.
 
7. زنجبیل، عسل، و لیمو
این ترکیب برای درمان آنفولانزا بسیار مفید است. زنجبیل خواص ضد ویروسی و ضد التهابی دارد که به شما کمک می‌کند گوارش خوبی داشته باشید و ویروس‌های تنفسی را به طور کامل از بین ببرید. به علاوه، عسل حاوی خواص ضد باکتری، آنتی اکسیدانی، ضد توموری، ضد التهابی، و ضد ویروسی است که به درمان آنفولانزا و از بین بردن علائم آن کمک می‌کند. علاوه بر آن، لیمو در این فرایند حاوی خاصیت ضدعفونی کنندگی است و بسیاری از مواد مغذی مانند کلسیم، فلاونوئید، منیزیم، ویتامین C دارد که آن‌ها نیز به درمان این ناراحتی کمک می‌کنند.
 
8. استفاده از بخار
بخار یکی از درمان‌های خانگی موثر برای آنفولانزا است. این روش می‌تواند به شما کمک کند مخاط را رقیق کنید و آن را از سیستم بدنی خود به راحتی حذف کنید. بخور بگیرید.
 
9. زنجبیل، زردچوبه، و لیمو
این فرایند می‌تواند باعث تعریق شما شود، که به جلوگیری از عفونت در بدن شما کمک می‌کند چون این عرق کردن به شما کمک خواهد کرد بدن‌تان را سم‌زدایی کنید و از این طریق علائم آنفولانزا را کاهش دهید. ۳ تکه زنجبیل تازه، یک دوم قاشق چایخوری پودر زردچوبه، یک عدد لیمو، یک و نیم فنجان آب داغ، و ۱ قاشق چایخوری عسل را مخلوط کنید و از آن به عنوان درمان خانگی آنفولانزا استفاده کنید.
 
10. شنبلیله، زنجبیل، و عسل
شنبلیله به عنوان یکی از درمان‌های خانگی طبیعی برای آنفولانزا استفاده می‌شود چون حاوی خواص ضد ویروسی قوی و بسیاری از خواص پزشکی دیگر است.
 
11. نعناع و عسل
نعناع گیاه دیگری است که به صورت گسترده برای درمان علائم آنفولانزا استفاده می‌شود. این گیاه حاوی مواد مغذی است که به بدن شما کمک می‌کند با عفونت مبارزه کند. همچنین حاوی منتول است که به عنوان خلت‌آور عمل می‌کند و باعث خارج کردن خلت از طریق سرفه کردن می‌شود و از این طریق گرفتگی و همین طور درد گلو را بر طرف می‌کند.
 
12. آب پرتقال
کمبود آب در دوره‌ی آنفولانزا می‌تواند به خشک شدن و دی‌هیدراته شدن آب بدن منجر شود؛ بنابراین، لازم است در طول روز مایعات کافی بنوشید. نوشیدن ۸ تا ۱۰ فنجان آب در روز بدن شما را هیدراته شده نگه می‌دارد و همچنین ترشحات مخاط را رقیق می‌کند. برای حصول بهترین نتیجه، بهتر است در هر روز چند باری آب پرتقال بنوشید. آب پرتقال سرشار از ویتامین C است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و تولید سلول‌های سفید خون را به منظور مبارزه با عفونت و همین‌طور دور نگه داشتن ویروس‌ها از بدن افزایش می‌دهد. بهتر است آب پرتقال تازه مصرف کنید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.
 
13. چای زنجبیل
چای زنجبیل محبوب‌ترین شکل استفاده از زنجبیل برای درمان بسیاری از مشکلات و ناراحتی‌ها من جمله آنفولانزا است. این ماده به شما کمک می‌کند گردش خون‌تان بهتر شود و از این طریق سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کنید. با وجود این، دم کردن این چای خانگی از خریدن آن از فروشگاه‌ها بسیار بهتر است.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی و کامروا ابراهیمی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.