درمان های خانگی برای سینه پهلو (ذات الریه) (بخش دوم)

زردچوبه بهترین داروی گیاهی برای درمان سینه پهلو شناخته شده است. این ادویه به عنوان یک عامل ضد قارچ، ضدعفونی‌کننده، ضد ویروسی و همچنین ضد باکتریایی عمل می‌کند. زردچوبه یک گیاه دارویی بسیار قدرتمند است که می‌تواند به راحتی سینه پهلو را درمان کند. در این مطلب به بیان درمان های خانگی برای سینه پهلو یا همان ذات الریه خواهیم پرداخت.
سه‌شنبه، 20 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان های خانگی برای سینه پهلو (ذات الریه) (بخش دوم)
پونه‌ی کوهی یک گیاه ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتری است که برای مبارزه با میکروب هایی است که سبب بروز سینه پهلو می‌شوند، بسیار ایده‌آل است.
 

درمان های خانگی برای سینه پهلو (ذات الریه)

۱. جوش شیرین
جوش شیرین به حذف سموم از بدن کمک می‌کند. ۱/۴ قاشق چایخوری جوش شیرین را با ۳۰۰ میلی‌لیتر آب گرم مخلوط کنید و ترکیب حاصل را دو بار در روز بنوشید.
 
2. آب شقاقل
شقاقل حاوی ویتامین‌های فراوانی است و پتاسیم زیادی هم دارد، برای همین جهت درمان سینه پهلو ایده‌آل است. هر روز یک لیوان آب شقاقل تازه بنوشید.
 
3. آب لیمو
لیمو به دلیل خواص ضد باکتری که دارد شناخته شده‌است، چرا که غنی از ویتامین C است. این میوه‌ی ترش به کاهش دمای بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. آب نیمی از یک لیمو را بگیرید و آن را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. کمی نمک روی آن بپاشید و ترکیب حاصل را هر روز بنوشید.
 

داروهای گیاهی برای درمان سینه پهلو

1. برگ کدو تنبل
چند برگ کدو تنبل را در روغن زیتون سرخ کنید. اجازه دهید که خنک شوند و سپس آن را له و تبدیل به خمیر کنید. خمیر حاصل را روی قفسه‌ی سینه‌تان ماساژ دهید تا از درد ناشی از سینه پهلو رهایی بیابید.
 
2. برگ ریحان و فلفل سیاه
کمی برگ ریحان را له کنید و با فشار آب آن را خارج کنید (شما لازم باشد از چند قطره آب استفاده کنید) و کنار بگذارید. چند دانه فلفل سیاه را آسیاب کنید. پودر فلفل سیاه را با آب ریحان مخلوط کنید و ترکیب حاصل را در فواصل ۶ تا ۷ ساعت بخورید.
 
3. زردچوبه
زردچوبه بهترین داروی گیاهی شناخته شده است. این ادویه به عنوان یک عامل ضد قارچ، ضدعفونی‌کننده، ضد ویروسی و همچنین ضد باکتریایی عمل می‌کند. زردچوبه یک گیاه دارویی بسیار قدرتمند است که می‌تواند به راحتی سینه پهلو را درمان کند.
 
4. گیاه دارویی هانگ ژی
چینی‌ها گیاه دارویی هانگ ژی را به عنوان بخشی از طب سنتی خود به مدت سال‌ها استفاده کرده‌اند، زیرا این دارو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. با این حال، قبل از این‌که این گیاه را امتحان کنید، با پزشک خود مشورت کنید، زیرا ممکن است با دیگر داروهای تجویزی تداخل ایجاد کند.
 
5. روغن پونه‌ی کوهی
پونه‌ی کوهی یک گیاه ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتری است که برای مبارزه با میکروب هایی است که سبب بروز سینه پهلو می‌شوند، بسیار ایده‌آل است.
 
6. ماسک خردل
خردل یک آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند منافذ پوست را باز کند. برای تهیه‌ی ماسک خردل، مقادیر برابر آرد گندم و پودر دانه‌ی خردل را با هم مخلوط کنید. حالا یک تخم‌مرغ و کمی آب به ترکیب آرد و خردل اضافه کنید. این خمیر را روی سینه خود پخش کنید و اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.
 
7. دمنوش گل ماهور (خرگوشک)
خرگوشک یک گیاه آرام‌بخش است که به مبارزه با عفونت در ریه‌ها کمک می‌کند. برای تهیه‌ی دمنوش جهت رفع سرفه، به مواد زیر نیاز دارید. هنگام استفاده از برگ‌های گیاه خرگوشک، مراقب باشید چای را صاف کنید، زیرا موهای برگ گل خرگوشک می‌تواند باعث تحریک پوست حساس شود.
 
8. عصاره‌ی زنجبیل شامی
زنجبیل شامی یک گیاه خلط‌آور است دارای خواص ضد باکتریایی که به بهبود اوضاع سیستم تنفسی کمک می‌کند. این گیاه برای درمان بیماری‌هایی مانند سینه پهلو (پنومونی)، سل، برونشیت و سرفه ایده‌آل است. 
 
۹. دمنوش علف پروانه
علف پروانه به کاهش التهاب در ریه کمک می‌کند. فرد بیمار باید در هر ساعت یک فنجان دمنوش علف پروانه بخورد. خیلی ساده ۱ قاشق چایخوری پودر علف پروانه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و اجازه بدهید به مدت دست کم ۱۵ دقیقه دم بکشد. این چای را سه بار در روز بنوشید.

نکته: از مصرف بیش از حد این گیاه پرهیز کنید زیرا ممکن است سبب نامنظم شدن ضربان قلب، درد معده، استفراغ و تهوع شود. مادران شیرده، زنان باردار و افراد مبتلا به اختلالات قلب نباید از ریشه‌ی گیاه علف پروانه استفاده کنند.
 
10. دمنوش گل آقطی
آقطی یک گیاه ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد ویروسی است که میزان فراوانی ویتامین A و C دارد. ۱۵۰ میلی‌لیتر آب جوشانده و ۴ گرم گل خشک‌شده‌ی آقطی را اضافه کنید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. هفته‌ای یک و نیم فنجان از این دمنوش را بنوشید.
 
11. دمنوش بارهنگ
بارهنگ به عنوان مادر همه‌ی گیاهان دارویی شناخته شده‌است. برگ‌های آن دارای خواص پاک‌کننده‌ای هستند که به رفع عفونت ریه‌ها کمک می‌کنند. برای تهیه‌ی یک فنجان از این دمنوش، از مقادیر مساوی گیاه بارهنگ و گیاه آویشن استفاده کنید و آن را با ۱۵۰ میلی‌لیتر آب جوش ترکیب کنید. اجازه بدهید مخلوط به مدت چند دقیقه دم بکشد، و سپس آن را بنوشید. ۵ فنجان از این دمنوش را در روز بنوشید.
 
* بایدها:
– تا حد امکان استراحت کنید.
– مقدار زیادی آب و آب‌میوه برای هیدراته نگه داشتن بدن‌تان بنوشید.
– مصرف ویتامین A و C را افزایش دهید.
– دست‌ها را برای جلوگیری از انتقال میکروب‌ها بشویید.
– همیشه هنگام عطسه یا سرفه جلوی دهان‌تان را بگیرید.
 
* نبایدها:
– از مصرف شربت سرفه پرهیز کنید، زیرا مانع سرفه کردن می‌شود. در عوض، باید با صدای بلند سرفه کنید، به طوری که همراه با سرفه خلط‌ها بیرون بیایند و قفسه‌ی سینه‌ی شما پاک شود. زمانی که کودکان از سینه پهلو رنج می‌برند، والدین باید از دادن دارو برای سرفه و سرماخوردگی به فرزندان‌شان پرهیز کنند، زیرا این داروها بدون خطر نیستند (مگر این‌که توسط متخصص اطفال تجویز شده باشد).

– بیماران مبتلا به سینه پهلو باید سیگار را ترک کنند.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.