طرز تهیه بیسکویت شورت برد، بیسکویت جوپرک و بیسکویت براونی

دستور ساخت بیسکویت خانگی را با روشهایی ساده و کاربردی در این مطلب گردآوری نموده ایم که بعد از مطالعه آن می توانید به راحتی بیسکویت های خوشمزه ای تهیه نموده و برای پذیرایی از مهمان ها از آنها استفاده نمایید....
دوشنبه، 20 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه بیسکویت شورت برد، بیسکویت جوپرک و بیسکویت براونی

بیسکویت شورت برد

شورت برد به نوعی از بیسکوئیت ها گفته میشود که منسجم هستند و در تهیه آنها از شکر ، کره و آرد جو استفاده میشود. البته امروزه بدلیل راحتی کار استفاده از آرد گندم رایج تر میباشد و برای تنوع بخشیدن به طعم و بافت آن از آرد ذرت و آرد برنج هم استفاده میشود.
 
بافت این بیسکوییت شبیه خرده نان است. در این نوع بیسکوییت ها از بکینگ پودر و جوش شیرین استفاده نمیشود که باعث ایجاد بافت متفاوت در ان میشود و همچنین به علت نداشتن تخم مرغ در دستور بیسکوییت بدست آمده منسجم میباشد و شکل ظاهری را در اثر ضربه و فشار حفظ میکند.

مواد لازم برای بیسکوییت شورت برد
کره 250 گرم 

شکر 1/2 لیوان

آرد گندم 2 و نیم لیوان

طرز تهیه 
فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.
 
کره را در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود. سپس بهمراه شکر داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا بافتی نرم و کرمی پیدا کند. آرد را کم کم اضافه کنید و با دست مخلوط کنید تا زمانی که خمیر یکدست شود.

خمیر را داخل قالب بریزید و با فشار دست و به ضخامت 1 سانتیمتر پهن کنید. با چاقو خمیر را به قسمت های مساوی برش بزنید سپس با چنگال روی خمیر شکل بیندازید ( میتوانید خمیر را با قالب شیرینی قالب بزنید یا به هر شکلی که دوست دارید حالت دهید و سپس در سینی قرار دهید ).
 
سینی خمیر را به مدت 15 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت کند و سرد شود ( میتوانید در صورت تمایل روی خمیر را با زرده تخم مرغ برس بزنید یا روی انها پودر قند بپاشید ).

سینی خمیر را پس از استراحت داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 – 20 دقیقه قرار دهید تا بیسکوییت ها کرم رنگ شوند. پس از پخت بیسکوییت ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود سپس از قالب خارج نمایید.
 
میتوانید این بیسکوییت های خوشمزه را ساده میل کنید یا با پودر قند ، شکلات آب شده و … تزیین و سرو کنید.

نکته 
این بیسکوییت ها تا 1 هفته در دمای محیط قابل نگهداری میباشند. در تهیه این شیرینی حتما باید از کره استفاده شود و هرگونه روغن دیگری مانند روغن جامد و روغن قنادی و … قابل استفاده نیست.1

طرز تهیه بیسکویت شورت برد، بیسکویت جوپرک و بیسکویت براونی


بیسکویت جو پرک

در ادامه دستور یه بیسکویت مقوی و خوشمزه و رژیمی میذارم که میتونه تغذیه مناسبی برای بچه های مدرسه ای باشه و برای وعده صبحانه هم عالیه.
امیدوارم بپزید و از خواص بی نظیر جو پرک استفاده کنید.

مواد لازم
آرد ۱۰۰ گرم

جو پرک ۲۲۵ گرم

شکر ۶۵ گرم

کره ذوب شده ۱۵۰ گرم

تخم مرغ ۱ عدد

بیکینگ پودر ۱/۲ قاشق چای خوری

وانیل‏ ۱/۸ قاشق چای خوری

نمک ۱ پنس

پودر هل یا رنده پوست پرتقال به مقدار لازم

طرز تهیه
ابتدا جو پرک را آسیاب کنید و آنرا با شکر دانه ریز که ترجیحا یکبار آسیاب کرده اید مخلوط کنید، سپس آرد و پودر هل و کره ذوب شده را اضافه کنید.

تخم مرغ را به همراه وانیل در ظرفی با چنگال بزنید تا از حالت لختگی خارج شود سپس به مواد قبلی اضافه کنید.

همه مواد را با لیسک خوب مخلوط کنید و در کیسه فریزر قرار داده و نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

سپس خمیر را بین دو کاغذ روغنی به قطر ۳ میلیمتر باز کنید و با کاتر دلخواه برش بزنید و با فاصله کمی در سینی فر بچینید.

سینی را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ قرار دهید.در صورت تمایل کمی گریل کنید تا روی بیسکویت هم طلایی شود.

سایر نکات بیسکویت جو پرک
جو پرک بعد از آسیاب کمی زبری دارد و مشکلی ایجاد نمی کند.

رنگ خمیر این بیسکویت به علت وجود جو پرک کمی تیره است و بیسکویت ها هم تیره رنگ خواهند شد.

هنگام کاتر زدن، خمیر را ورز ندهید و همه خمیر را یکجا باز نکنید تا گرمای محیط و دست باعث شل شدن خمیر و به روغن افتادن آن نشود، اگر خمیر شل شد و کاتر زدن سخت بود دوباره آنرا در یخچال قرار دهید.

روی بعضی از بیسکویتها با سیخ چوبی سوراخ شده.

میتوانید بیسکویت های کاتر خورده را 15 دقیقه در یخچال قرار دهید تا فر گرم شود و سپس آنها را در فر قرار دهید.

در نهایت بیسکویت های کاملا ترد و کم شیرین خواهید داشت که میتوانید روی آنها کمی عسل یا شکلات بن ماری شده بمالید و با پودر پسته و انواع مغزها تزیین کنید.2

طرز تهیه بیسکویت شورت برد، بیسکویت جوپرک و بیسکویت براونی


بیسکویت براونی

امروز شما را با طرز تهیه ی بیسکویت براونی آشنا میکنیم. براونی یک دسر و میان وعده ی لذیذ است که به صورت کیک و بیسکویت تهیه و سرو میشود. برای تهیه ی این شیرینی شما به آب لیمو، آرد، پودر شکلات، تخم مرغ، پودر قند، شکر، کره، نمک، مغز گردو یا چیپس شکلات و وانیل نیاز خواهید داشت. دستور تهیه  این دسر بسیار ساده میباشد پس برای آشنایی با آن، ما را دنبال کنید.

مواد لازم
آب لیمو ۱/۵ قاشق چایخوری

آرد شیرینی پزی ۱ فنجان

پودر شکلات ۱/۲ فنجان

تخم مرغ ۵ عدد

۲ و ۱/۴ فنجان پودر قند

۲ فنجان شکر سفید

۳/۴ فنجان کره

۱/۲ قاشق چایخوری نمک

۱ فنجان مغز گردو یا چیپس شکلات

۲/۵ قاشق چایخوری وانیل

دستور پخت
گام اول: ۲/۳ کره و پودر شکلات را روی حرارت کم با هم تا زمانی که کره آب شود و به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند مخلوط کنید و سپس بگذارید خنک شود. شکر را به مایه اضافه نموده و ۴ تخم مرغ را یکی یکی اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

گام دوم: آرد و نمک را الک کرده و به تدریج همراه وانیل به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. سینی فر را چرب کرده سپس خمیر را روی آن پهن کنید( یا میتوانید با قالب شکل دهید همانند تصویر) و در حرارت ۱۶۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. پودر قند را به مخلوط کره و شکلات اضافه کرده و خوب هم بزنید.

گام سوم: تخم مرغ باقی مانده را اضافه کنید و خوب هم بزنید. وانیل باقیمانده را به همراه آب لیمو اضافه کرده و مغز گردو یا شکلات ها را به آن بیفزایید. در پایان به اندازه ای پودر قند اضافه کرده تا کمی سفت شود. سپس از این مایه روی بیسکویتها مالیده و برش دهید.3


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.sarashpazpapion.com
3.www.ashpaziha.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط