روش های موثر در پیشگیری از بیماری (بخش دوم)

درمان‌های گیاهی در بین کسانی که هرگز بیمار نمی‌شوند بسیار محبوب هستند. اگر احساس کردید سر و کله‌ی سرماخوردگی دارد پیدا می‌شود سیر یا جنسینگ مصرف کنید. اگر شرایط ناراحت کننده‌ای اتفاق افتاد و بیمار شدید، یک قاشق غذاخوری دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل خوب مخلوط کنید و بخورید تا سرفه و احتقان را بر طرف کنید و تب را کاهش دهید. در این مطلب به بهترین روش های پیشگیری از بیماری اشاره خواهیم کرد.
دوشنبه، 20 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روش های موثر در پیشگیری از بیماری (بخش دوم)
اگر سعی می‌کنید از بیمار شدن در طول فصل زمستان و سرما پیشگیری کنید، به چیزی بیشتر از یک فنجان چای گرم فکر نکنید.
 

بهترین روش های پیشگیری از بیماری

۱. آب اکسیژنه
آب اکسیژنه نسبت به سایر عوامل از بین برنده‌ی باکتری‌ّها کمتر شناخته شده است. «ما به نتایج ارزشمندی در زمینه‌ی درمان آنفولانزا و سرماخوردگی ظرف ۱۲ تا ۱۴ ساعت دست پیدا کرده ایم که در آن چند قطره آب اکسیژنه‌ی ۳٪ را در هر یک از گوش‌های عفونی شده می‌چکانیم، (گاهی فقط یک گوش عفونی می‌شود.)» پس کمی آب اکسیژنه بخرید و آن را زیر سینک حمام نگهداری کنید، هیچ نمی‌دانید چه وقت ممکن است به استفاده از آن احتیاج پیدا کنید.
 
۲. ورزش کردن
ورزش‌های متوسط تا سنگین یکی از عادات آشکارتر کسانی است که هرگز بیمار نمی‌شوند. ورزش کردن به کاهش استرس کمک می‌کند، فشار خون را پایین می‌آورد و از چاقی و دیابت جلوگیری می‌کند. «وقتی ورزش می‌کنید، جریان خون‌تان افزایش پیدا می‌کند و خون به سرتاسر بدن‌تان به سهولت راه پیدا می‌کند. مواد و عناصر سیستم ایمنی بدن‌تان نیز بهتر به گردش در می‌آیند یعنی سیستم ایمنی‌تان شانس بهتری برای تشخیص یک بیماری و کنترل آن پیش از سرایت پیدا کردن و پخش شدن دارد. مطالعات نشان داده‌اند ورزش منظم به پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی‌ها رایج کمک می‌کند.
 
۳. درمان‌های گیاهی
درمان‌های گیاهی در بین کسانی که هرگز بیمار نمی‌شوند بسیار محبوب هستند. اگر احساس کردید سر و کله‌ی سرماخوردگی دارد پیدا می‌شود سیر یا جنسینگ مصرف کنید. اگر شرایط ناراحت کننده‌ای اتفاق افتاد و بیمار شدید، یک قاشق غذاخوری دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل خوب مخلوط کنید و بخورید تا سرفه و احتقان را بر طرف کنید و تب را کاهش دهید. میوه‌ی اقطی، بومادران، و میخک قرمز سایر گیاهان دارویی هستند که به پیشگیری از یا کاهش دوره‌ی بیماری کمک می کنند.
 
۴. حفظ تعادل pH
تعادل مناسب pH بدن برای سلامتی ضروری است چون بر تمام فعالیت‌های سلولی بدن تاثیر می‌گذارد. کسانی که هرگز بیمار نمی‌شوند اهمیت حفظ تعادل pH بدن را می‌دانند. راحت‌ترین راه برای انجام این کار پایبند بودن به یک رژیم غذایی سالم و متعادل است. رژیم غذایی را انتخاب کنید که سرشار از خوراکی‌ها قلیایی-ساز باشد، مانند سبزیجات برگ‌دار، و میوه‌های تازه. چربی‌های ناسالم را حذف کنید، از خوردن قهوه بپرهیزید، و چای گیاهی را جایگزین نوشابه کنید.
 
۵. به طور منظم سم زدایی کنید
کسانی که هرگز بیمار نمی‌شوند مرتبا بدنشان را سم‌زدایی می‌کنند. اکثر آدم‌ها به صورت خودکار هنگام سم زدایی به خوراکی یا مکمل‌ها فکر می‌کنند، اما آیا می‌دانستید اما آیا می‌دانستید نشستن در سونا می‌تواند اثرات بسیار بیشتری داشته باشد؟ سونا کمک می‌کند مواد سمی نامطلوبی را که در بدن‌تان تجمع کرده‌اند دفع کنید. سایر راه‌های سم زدایی شامل آبمیوه و اسموتی‌های پاکسازی کننده می‌شود. همچنین خوراکی‌های سم‌زدای زیادی که سرشار از فیبر هستند مصرف کنید مانند برنج قهوه‌ای و سبزیجات ارگانیک.
 
۶. ویتامین D
اگر کمبود ویتامین D داشته باشید سیستم ایمنی‌تان نخواهد توانست وظیفه‌ی خود را به درستی انجام دهد. «کودکانی که کمبود ویتامین D دارند احتمال ابتلاءشان به عفونت‌های تنفسی بیشتر است، ولی کودکانی که بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند عفونت‌های ریوی کمتری را تجربه می‌کنند.» و «بزرگسالانی که ویتامین D پایینی دارند احتمال دچار شدنشان به سرفه، سرماخوردگی، یا عفونت مجاری دستگاه تنفسی فوقانی بیشتر است.» لذا، به فضای بیرون خانه بروید و آفتاب بیشتری بگیرید یا مکمل‌ ویتامین D مصرف کنید تا احتمال بیمار شدن‌تان کاهش پیدا کند.
 
۷. نحوه‌ی مقابله با استرس را یاد بگیرید
استرس واقعا می‌تواند شما را مریض کند، این مشکل سیستم ایمنی‌تان را سرکوب می‌کند، و احتمال ابتلا به ویروس‌ها را بیشتر می‌کند. طبق یکی از مطالعات دانشگاهی انجام شده پژوهشگران از داوطلبان درباره‌ی نحوه‌ی عملکردشان در زندگی سوال کردند، و بعد آن‌ها را با ویروس سرماخوردگی دچار عفونت کردند. مردان و زنانی که ازدواجی بد داشته بودند یا بیکاری را تجربه می‌کردند دو برابر بیشتر از کسانی که مشکلات کمتری داشتند بیمار شدند.
 
۸. چای بنوشید
اگر سعی می‌کنید از بیمار شدن در طول فصل زمستان و سرما پیشگیری کنید، به چیزی بیشتر از یک فنجان چای گرم فکر نکنید. چای سفید فایده‌های زیادی برای قلب و عروق و مبارزه با سرطان دارد. چای عطردار آنتی اکسیدان‌هایی دارد که به مبارزه با بیماری کمک می‌کنند. چای ترش می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد و چای بابونه استرس را کاهش می‌دهد و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده- کامروا ابراهیمی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.