ویژگی های فیلم به منزله ی یک رسانه
ویژگی های بنیادی سینما- به منزله ی یک هنر- و فیلم- به منزله ی یک رسانه(1) - را به طور کلی می توان به سه دسته تقسیم کرد:
شنبه، 26 بهمن 1392
شیوه های بیان در سینما
سینما در آغازِ اختراع هنر نبود. دست کم دو دهه طول کشید تا شکل ها، سبک ها و روش های بیانی آن توسط فیلم سازان مختلف در اروپا و امریکا تدریجاً ابداع...
شنبه، 26 بهمن 1392
مبانی نقد فیلم در چشم انداز نقد هنر
امروزه مباحث مربوط به نظریه ی هنر را می توان به دو حوزه ی اصلی تقسیم بندی کرد. یکی حوزه ی هنرشناسی است که از طبیعت هنر و زیبایی بحث می کند و...
شنبه، 26 بهمن 1392
بررسی تحلیلی و انتقادی نظریه ی کلاسیک تدوین فیلم
سه نظریه پرداز و کارگردان بزرگ روس: لف کولشوف (1970-1899)، سرگئی ایزنشتین (1949-1898) و وزولود پودوفکین (1953-1893)، که نظریات شان در این پژوهش...
شنبه، 26 بهمن 1392
نظریه و نظریه پردازی در سینما
در علوم، به ویژه علوم تجربی، نظریه عبارت است از: قاعده بندی روابط بین پدیده های «محسوس» یا مشخص کردن اصول حاکم بین پدیده هایی که از یک یا چند...
شنبه، 26 بهمن 1392
پژوهشی انتقادی در یک نظریه ی کلاسیک سینمایی
رودولف آرنهایم(1)، متولد 1904 در برلین، روان شناس، زیبایی شناس و نظریه پرداز فیلم. «توجه و علاقه ی او به زیبایی شناسی سینما به دوره ی فیلم صامت...
شنبه، 26 بهمن 1392
تاریخ نگاری سینما و مکاتب آن
معنی تحت اللفظی «تاریخ نگاری»(1) نوشتن تاریخ است. واژه انگلیسی هیستوریوگرافی ترکیبی است از واژه ی یونانی«هیستوریا» که «به معنی آموختن از طریق...
شنبه، 26 بهمن 1392
ماهیتِ ارتباط از منظر روان شناسی
ارتباط، زمانی برقرار می شود که اطلاعات از جایی به جای دیگر منتقل شود. ارتباط می تواند از طریق هر یک از دستگاه های حسی منتقل شود، و هر یک دستگاه...
شنبه، 5 بهمن 1392
بررسی تأثیر گروه بر فرد (نفوذ اجتماعی)
صرف حضور دیگر افراد، ممکن است به بهبود عملکرد شخص (تسهیل اجتماعی) یا افت آن منجر شود. تاکنون تسهیل اجتماعی، بر اساس مفاهیم رقابت، ادراک ارزیابی...
شنبه، 5 بهمن 1392
فرآیندِ ادراک دیگران (ادراک اجتماعی)
توجه انتخابی، انگیزش، انتظارات و تجارب، بر ادراک ما از دیگران به عنوان موضوعات اجتماعی تأثیر دارند؛ بنابراین ادراک اشخاص مانند ادراک اشیاء نیست؛...
شنبه، 5 بهمن 1392
روابط میان گروهی چگونه ایجاد می شود؟
گروه هایی که ما به آن ها تعلق داریم،چگونگی رفتار ما را تعیین می کنند. مقایسه اجتماعی، به داوری های ارزشی درباره گروه های دیگر می انجامد؛ داوری...
پنجشنبه، 3 بهمن 1392
سیاست های کلی ناظر بر تبلیغات
شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در یکصد و نود و هشتمین جلسه خود در تاریخ 27 بهمن ماه 88 بر اساس تفویض جلسه 638 شورای عالی انقلاب فرهنگی،...
يکشنبه، 22 دی 1392
تبلیغات غیر مجاز و آلودگی منظر شهری
بخش مهمی از کیفیت فضای یک شهر به سیما و منظر شهری باز می گردد بی تردید شهروندان بر سر این که یک شهر با دیواره ها، نماها و مبلمان شهری و پارکی...
يکشنبه، 22 دی 1392
مؤلفه های برنامه ریزی تبلیغات شهری
درمطالعه با هدف برنامه ریزی برای تبلیغات شهری باید عوامل و فاکتورهایی را مورد توجه قرار داد. درحقیقت آن چه یک برنامه ریزی مدون و جامع برای تبلیغات...
يکشنبه، 22 دی 1392
تبلیغات محیطی و منظر تجاری شهر
درنگاه به شهر در تئوری منظر شهری، شهر راحاوی « کالبد» و « روح» می دانیم. شهر علاوه بر فیزیک و ظاهر خود عبارت است از درکی که از آن در ذهن شهروندان...
يکشنبه، 22 دی 1392
جامعه ما و تبلیغات سرریز شده!
دکتر محمود دهقان استاد علوم سیاسی معتقد است: تبلیغات باید تأثیر گذار باشد و دیدن تنها ملاک نیست بلکه ابتدا اثر بخشی آن و سپس ثمر بخشی آن مهم...
يکشنبه، 22 دی 1392
شهر وامدار تبلیغ یا تبلیغ وامدار شهر
پدیده ی بازاریابی و تبلیغات با تعریف های مختلفی از سوی کارشناسان مدیریت بازاریابی و تبلیغاتی ارائه شده است. مهم ترین تعریفی که کار برد تبلیغات...
يکشنبه، 22 دی 1392
مبلمان شهری و تبلیغات محیطی
همه انسان ها در طول روز برای گذراندن زندگی، زمان زیادی را بیرون از خانه مشغول هستند. روستاها و شهرهای کوچک تر به دلایل زیادی از جمله آب و هوای...
يکشنبه، 22 دی 1392
آلودگی بصری
درشهرهای امروزی آلودگی های گوناگونی در اطراف ما وجود دارد. از جمله این آلودگی ها می توان به آلودگی هوا، آلودگی صوتی، آلودگی محیط زیست شهری و...
يکشنبه، 22 دی 1392
کارکردهای گرافیک محیطی
عصر حاضر، دوران ارتباطات است. دراین دوران از فناوری های مختلفی برای ایجاد ابزار مناسب جهت برقراری ارتباط و تبدال اطلاعات استفاده می شود. به عنوان...
يکشنبه، 22 دی 1392