پدرخوانده(قسمت سوم)
فابريتسيو(به کالو، به ايتاليايي): اه، خفه شو... (بعد، خطاب به مايکل، به انگليسي) هي، منو با خودت ببر آمريکا... اگه اونجا يه محافظ مسلح مي خواي...
شنبه، 20 خرداد 1391
پدرخوانده(قسمت اول)
فيلمنامه نويسان: ماريو پوزو و فرانسيس فورد کاپولا(براساس رمان ماريو پوزو)، کارگردان: فرانسيس فورد کاپولا، مدير فيلم برداري:گوردن ويليس، موسيقي:...
شنبه، 20 خرداد 1391
پدر خوانده(قسمت دوم)
سولوتزو(قهوه مي نوشد. به تام): اربابت مرده. مي دونم که خيلي توي خانواده دخيل نيستي، تام، براي همين هم نمي خوام که بترسي. من مي خوام به خانواده...
شنبه، 20 خرداد 1391
فهرست و تحليل شخصيت هاي سه گانه پدر خوانده
ويتو کورلئونه، با نقش آفريني مارلون براندو(پدر خوانده) و رابرت دنيرو(پدر خوانده2) بنيان گذار و رئيس خانواده کورلئونه و يکي از دو شخصيت اصلي سه...
شنبه، 20 خرداد 1391
« نگاهي به سه فيلمنامه«پدرخوانده»
1. چقدر مي شود چشممان را به روي فيلم پدر خوانده ببنديم و فقط به فيلم نوشته آن گاه کنيم؟ تجسم شخصيت ها در قالبي ديگر با بازيگران ديگر و حذف نگاه...
شنبه، 20 خرداد 1391
نگاهي به فيلمنامه«پدر خوانده»
اکنون که سال ها از زمان نخستين نمايش فيلم پدر خوانده(که بعدها عددهايي جلوي اين نام گذاشته شد) ساخته فرانسيس فورد کاپولا مي گذرد، اگر به گذشته...
شنبه، 20 خرداد 1391
نگاهي به عناصر، مضامين نقش مايه ها در«پدر خوانده»
وقتي در1972، پدر خوانده براي نخستين بار به نمايش درآمد، سينماروها بي آن که انتظار زيادي از فيلم داشته باشند، به ديدن آن رفتند. پدر خوانده بر...
شنبه، 20 خرداد 1391
نگاهي به پدر خوانده ها
چه شخصيتي. مايکل کورلئونه نه فقط شخصيت اصلي سه گانه پدر خوانده، که يکي از مهم ترين و روشنگرترين و پيچيده ترين و جذاب ترين و قوي ترين و ريشه دار...
شنبه، 20 خرداد 1391
روابط بينا متني پدر خوانده ها
در بررسي پدر خوانده ها گويي کافي است ما درباره مضمون روايت، شکل گيري شخصيت ها و جزئيات فيلمنامه اي و ساختارهاي کلاسيک فيلمنامه سخن بگوييم و فقط«درباره...
شنبه، 20 خرداد 1391
جايگاه فيلم«پدرخوانده» در تاريخ سينماي جهان
فکر پرونده پدر خوانده به همراه چاپ فيلمنامه کامل هر سه قسمت از چند ماه پيش مطرح شد. محبوبيت سه گانه مشهور کاپولا و اعتبار فيلمنامه هاي پوزو،...
شنبه، 20 خرداد 1391
فيلم نامه نويسي براي سيماي مستند بخش دوم(قسمت ششم)
مسئله ابتکاري و نو تشخيص داده شده هدف فرهنگي اين است که فيلم سندي از يک شخصيت باشد و يا حتي کار داراي اهداف سياسي، انتقادي و يا سرگرم سازي است...
شنبه، 20 خرداد 1391
چگونه مشکلات فيلم نامه مان را حل کنيم؟(قسمت هفتم)
شما معمولاً پروسه فيلمنامه نويسي را روز به روز انجام مي دهيد، اما ممکن است يک صحنه يا يک سکانس وجود داشته باشد که آنچنان که بايد، به درد بخور...
شنبه، 20 خرداد 1391
نگاهي به فيلمنامه«تصادف»برنده جايزه اسکار بهترين فيلمنامه اصيل
www.smostagaci.persianblog.comبرخي کارشناسان از جمله متخصصان مسائل جامعه شناسي بر اين باورند که اگرچه«سينما» همواره يک دروغ و فريب بزرگ بوده...
شنبه، 20 خرداد 1391
نقد فيلم هري پاتر و شاه زاده دو رگه
وقتي سخن از هري پاتر به ميان مي آيد،‌نياز چنداني به معرفي نيست.شخصيت داستاني محبوبي كه به لطف قلم جادويي خانم رولينگ و البته توفان تبليغاتي رسانه...
شنبه، 20 خرداد 1391
فتح بزرگ در قاب تصوير
اشغال خرمشهر و همچنين آزادي آن از مهم ترين نقاط تاريخ معاصر اين سرزمين به شمار مي آيد که تاکنون فيلم هاي متعددي درباره اصل اين وقايع و يا حواشي...
چهارشنبه، 17 خرداد 1391
دهه60 در قاب سينما
روند سريال سازي با محوريت تحولات تاريخ معاصر روند روبه رشدي بوده است؛ به خصوص از نظر کيفي مي توان اين روند را اميدوار کننده توصيف کرد، چه اين...
چهارشنبه، 17 خرداد 1391
تاريخ مراودات تئاتر و سينما در ايران
اين عده قليل، يا به کل تجربه تماشاي فيلم نداشتند، يا نخستين رويارويي آنها با پرده نقره اي به سال 1309، و اکران فيلم «آبي و رابي» از همين کارگردان...
سه‌شنبه، 16 خرداد 1391
تاريخ مراودات تئاتر و سينما در ايران
اين عده قليل، يا به کل تجربه تماشاي فيلم نداشتند، يا نخستين رويارويي آنها با پرده نقره اي به سال 1309، و اکران فيلم «آبي و رابي» از همين کارگردان...
سه‌شنبه، 16 خرداد 1391
ملکوت سليمان
ملک سليمان نبي (ع) به جهات مختلف فيلم مهمي است. عميقاً آرزو مي کردم که نخسيتن توليد عظيم در سينماي ايران واقعاً فيلم خوبي از آب درآيد. بايد گفت...
سه‌شنبه، 16 خرداد 1391
چهره و خبر
آهنج در گفت و گويي مي گويد تا به حال حدود 35 درصد مجموعه تصويربرداري و 3 ايپزود سريال نيز کامل شده است. گروه توليد در ايستگاه شماره 58 آتش نشاني...
سه‌شنبه، 16 خرداد 1391