اين گروه خشن WILD BUNCH(قسمت پنجم)
228. پايک و داچ به هم نگاه مي کنند و مي نوشند. هر دو آماده اند بحث انجل را کنار بگذارند و مشکلات را فراموش کنند. انجل: به کسي اسلحه مي دين تا...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
اين گروه خشن WILD BUNCH (قسمت ششم)
335. داچ دارد پاي يکي از اسب هاي گاري را چک مي کند. پايک کنارش است. اسکايز هنوز ايستاده، انجل روي جعبه هاي اسلحه ها ايستاده. برادران گروچ سواره...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
اين گروه خشن WILD BUNCH(قسمت سوم)
تورنتون (بعد از مکثي طولاني، آرام): بهترين (بعد) هيچ وقت گير نمي افته. (بعد از دقيقه اي) و اگه شماها کارتون رو ياد نگيرين هيچ وقت هم گير نمي...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
اين گروه خشن WILD BUNCH(قسمت چهارم)
176. اکثريت روستاييان دور سه چهار توده آتش حلقه زده اند و شير گوسفند مي نوشند... و مشغول تماشاي: 177. تکتور و ليلي مشغول رقص هستند: 178. اسکايز...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
اين گروه خشن WILD BUNCH (قسمت دوم)
73 تا 75. لاشه هاي افراد مرده زنان و کودکاني که دارند گريه مي کنند و مردم شهري که در ميان اجساد مي گردند و سعي مي کنند کمک کنند. تورنتون به...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
اين گروه خشن WILD BUNCH (قسمت اول)
بازيگران: ويليام هولدن (پايک بيشاپ)، ارنست بوز گيتي (داچ انگستورم)، رابرت رايان (دِک تورنتون)، وارن اوتس (ليلي گروچ)، بن جانسون (تکتور گروچ)،...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
ايجاز فيلمنامه کوتاه غروب حلزون
آزاد تا کنون مجموعه مستند سر انگشت خواب ها را کارگرداني کرده و غروب حلزون اولين فيلم کوتاه داستاني اوست. فيلمي که سال گذشته جوايز بسياري را از...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
با ارنست لمن در انستيتو فيلم آمريکا درباره سبک فيلمنامه نويسي اش
در اين گفت وگوي جذاب، مثل هر گفت وگوي ديگري با اساتيد سينماي کلاسيک ارنست لمن تجربه هاي مهمي را در اختيار علاقه مندان فيلمنامه نويسي مي گذارد...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
چگونه فيلمنامه کوتاه بنويسيم؟
داستان نزديک ترين هنر به عملکرد روزانه ذهن انسان است. انسان ها، معناي زندگي خود را در انگاره سکانس ها، کشمکش ها، تشبيهات و معنويات يک داستان...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
يادداشتي بر سه فيلمنامه موزيکال ارنست لمن
ارنست لمن را اغلب با فيلمنامه هاي موزيکال موفق و پر فروشي که براي رابرت وايز نوشته است به ياد مي آورند. در واقع او را يکي از بزرگ ترين راويان...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
دو فيلمنامه لمن براي آلفرد هيچکاک
ارنست لمن نزديک به 30 سال به عنوان فيلمنامه نويس فعاليت کرد و کارنامه پر باري از خود به جاي گذاشت. زماني که لمن فيلمنامه نوشتن را در دهه 50 شروع...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
بررسي شخصيت هاي فيلمنامه «شهامت واقعي»
«اسکات مايرز که خود فيلمنامه نويسي نسبتاً پر کار است، در مقاله زير با معياري تازه به شخصيت هاي فيلم شهامت واقعي مي پردازد. تقسيم بندي او از انواع...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
نگاهي به فيلمنامه «آواي موسيقي»
سينماي موزيکال در طول دوران حيات خود دوران پرتطوري را پشت سر گذاشته است. استفاده اي که سينماگران از اين ژانر کرده اند، در سال هاي مختلف شکل هاي...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
نويسندگان بزرگ سينما
فيلمنامه نويس مثل ارنست لمن کم داريم. که اغلب با يک کارگردان و مؤلف مشخص کار نکند، و در عين حال اين همه اثر معروف و مؤثر در گونه هاي سينمايي...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
بررسي رابطه ارنست لمن و رابرت وايز در فيلم «آواي موسيقي»
فقط کافي است نگاهي به جوايز پرشمار و فروش بي سابقه آواي موسيقي بيندازيد، تا باورتان شود که چطور يک فيلم مي تواند قلب هاي جهان را تسخير کند. هر...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
کتاب دستور کار فيلمنامه نويسان
سارا (خارج از قاب): «آينده اي نامعلوم به سوي ما مي آيد. براي اولين بار است که من با احساسي از اميد با آن روبه رو مي شوم، چرا که اگر يک ماشين،...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
گزارش نگارش فيلمنامه «شهامت واقعي» True Grit
بعد از کسب شايسته عنوان هشت نامزد اسکار و چهار جايزه اسکار براي بهترين فيلم و بهترين فيلمنامه اقتباسي در سال 2007 براي فيلم پيرمردها جايي ندارند...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
گزارش نگارش فيلمنامه «ناشناس» Unknown
هر چند اليور بوچر و استفان کرانول 20 سال بود که همديگر را مي شناختند، اما تا سال 2004 همکاري مشترکي در زمينه فيلمنامه نويسي نداشتند. سال ها قبل،...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
گزارش نگارش فيلمنامه «جايي» Some where
سوفيا کاپولا مي خواست يک فيلم درباره خون آشامان بنويسد که براي اولين بار شخصيت جاني مارکو به سراغش آمد. کاپولا خندان مي گويد: «قبل از اين بود...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391
تجربه نويسنده هاي جوان
آلن لوب (نويسنده 21 ، وال استريت: پول هيچ گاه نمي خوابد و سوييچ) اين روزها با کارگردان ران هوآرد در فيلم آخرش تنگنا همکاري مي کند. لوب بعد از...
چهارشنبه، 24 خرداد 1391