تحلیلی تأویل نگر از فیلمنامه «تغییر چهره»
استفاده از روایت کلاسیک و خطی، تک داستانی بودن، تکیه بر تخیل و جهان غیر واقعی، پایان قطعی و در بیشتر مواقع خوش، استفاده از هم ذات پنداری مخاطب،...
دوشنبه، 14 اسفند 1391
تغییر چهره (4)
96. داخلی ـــ اتاق نشمین دیتریش ـــ ادامه حرکات تمام اوباش از ساختمان دیتریش تعریف می کنند ... محو نقاشی های دیواری و کف شیشه ای عمارت شده اند.
دوشنبه، 14 اسفند 1391
تغییر چهره (5)
125. داخلی ـــ بیمارستان ـــ دفتر کار ایو ـــ شب ایو با هیجان و نگرانی قدم می زند، در حالی که دستگاه تشخیص گروه خون در حال کار است. ایو: خواهش...
دوشنبه، 14 اسفند 1391
تغییر چهره (2)
آرچر خیلی آهسته از ماشین پیاده می شود. آهسته به سمت در جلویی می رود. توپ بسکتبالی را برمی دارد و حلقه را نشانه می گیرد. پرتابش ناامید کننده است......
دوشنبه، 14 اسفند 1391
تغییر چهره (3)
زندانی ها مشغول خوردن ناهار هستند. والتون وادار می شود ... والتون جان آرچر را در حالی که حسابی کتک خورده، جلوی خود می بیند...
دوشنبه، 14 اسفند 1391
تغییر چهره (1)
کارگردان: جان وو، مدیر فیلمبرداری: الیور وود، تدوین: استیون کمپرف، موسیقی: آندرو فاریس، طراح صحنه: نیل اسپیساک، طراح چهره پردازی: دیوید آترتون،...
دوشنبه، 14 اسفند 1391
نگاهی به فیلمنامه «روایت مرگ نازلی از زبان یک جن گیر عاشق»
فیلم روایت مرگ نازلی از زبان یک جن گیر عاشق، بی شک از آن دسته فیلم هایی است که حداقل نیمی از موفقیت خود را مدیون فیلمنامه آن است. دیدن این فیلم...
دوشنبه، 14 اسفند 1391
گفت و گو با شهرام مکری، فیلمنامه نویس توفان سنجاقک
شهرام مکری از آن دسته آدم هایی است که وقتی می نشینی و به حرف هایش گوش می دهی، کاملا احساس می کنی پشت هر کلامش فکری است. نسنجیده حرف نمی زند و...
دوشنبه، 14 اسفند 1391
پیشنهاد رمان «هیس» برای یک اقتباس جنایی
راوی که پلیس است، «پسر صمد» را به جرم دله دزدی از انبارهای گندم و جو دستگیر می کند و به بنگاه «نعمان» در کاروانسرای قوچه می برد. راوی دچار بیماری...
دوشنبه، 14 اسفند 1391
اصول فیلمنامه نویسی: جوهره، ساختار، سبک 19
هنگام خلق یک صحنه نیز باید درست مثل سکانس، پیش از هر چیز موقعیت صحنه (هدف صحنه، مکان و زمان صحنه) را ایجاد کنیم. بعد از این مرحله محتوای صحنه...
دوشنبه، 14 اسفند 1391
نگاهی به ساختار فیلمنامه ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه
فیلمنامه نویسان : فیلیپو بوینس ، پیتر جکسون و فرن والش بر ( اساس داستان ارباب حلقه ها نوشته جی . آر . آر . تالکین ) کارگردان : پیتر جکسون ، بازیگران...
دوشنبه، 14 اسفند 1391
نقد فیلمنامه «مدرسه راک»
دووی از روی اجبار، وارد مدرسه ای شده و خود را معلم معرفی می کند. در این مدرسه قواعدی خشک و آهنین برقرار است و مدیره مدرسه اجازه کوچک ترین بی...
دوشنبه، 14 اسفند 1391
سینمای جهان سیناپس
فیلمنامه نویس و کارگردان: نانسی مه یزر، مدیر فیلمبرداری: مایکل بالهاوس، تدوین: جوهات شینگ، طراح صحنه: یان هاتمن، موسیقی: هانس زیمر، بازیگران:...
دوشنبه، 14 اسفند 1391
نه ابزار غیر نوشتاری برای ارتقای فیلمنامه نویسی
نوشتن بهترین ابزار برای پیشرفت در فیلمنامه نویسی است. اما بعضی وقت ها شما نیاز به استراحت و وقفه ای در نوشتن دارید و در این هنگام برای قوت بخشیدن...
دوشنبه، 14 اسفند 1391
تلفیق روایت دانای کل و روایت ذهنی محدود
درمورد ساختار فلاش بکی فیلم توجه به این نکته لازم است که با وجود پس و پیش رفتن فیلمنامه بین مراسم اعطای جوایز سالانه تئاتردر تالار انجمن سارا...
شنبه، 12 اسفند 1391
همه چیز درباره ایو(قسمت چهارم ) All About EVE
ایو:من بیشترازهر کس دیگه ای که تا امروزشناخته م به تو اعتماد دارم وبه تو تکیه می کنم!و حالا همچین حرفی می زنی ، بدون هیچ دلیلی ، اون هم وقتی...
شنبه، 12 اسفند 1391
همه چیز درباره ایو(قسمت سوم )All About EVE
پرده بالاست.دکو،که پوشیده شده،اتاق خوابی است که دریک خانه مجلل جنوبی.درسالن کسی نیست جزماکس که دریکی ازردیف های جلو نشسته است.ایو، للوید و بیل...
شنبه، 12 اسفند 1391
همه چیز درباره ایو (قسمت ذوم) All About EVE
مارگو هنوز به پشتی تخت تکیه داده و هنوز درفکراست.بردی با سینی صبحانه وارد می شود.سلام می کند ، مارگو درجواب سلامی می گوید.بردی به جمع و جور کردن...
شنبه، 12 اسفند 1391
همه چیز درباره ایو (قسمت اول) All About EVE
فیلمنامه نویس:جوزف منکیه ویچ براساس داستان عقل ایو نوشته مری اُرکارگردان:جوزف منکیه ویچ ، مدیر فیلمبرداری :میلتون کراسنر ، تدوین:باربارا مک لین...
شنبه، 12 اسفند 1391
مقایسه تطبیقی فیلمنامه و داستان : خوشه های خشم :عضویت در خانواده بشری
خوشه های خشم تحلیل گران فیلم را دربرابرکشاکشی دشوارقرارمی دهد، زیرا براساس یکی از محبوب ترین و ستایش انگیزترین رمان های قرن بیستم آمریکا ساخته...
شنبه، 12 اسفند 1391