قهرمان شکست خورده در جنگ های ستاره ای
یک سال بعد از عرضه Star Wars:FU و با توجه به فروش فوق العاده اش استودیو هنرهای لوکاس تصمیم گرفت یک بازی دیگر از سری Star Wars را با نام The Clone...
جمعه، 17 آذر 1391
دردسرهای یک عاشق موسیقی
تیم شیفر (Tim Schafer) یکی از بازیسازان خلاق صنعت بازی است که بازی های بزرگی همچون Grim Fandango و Full Throttle را خلق کرده است اما همیشه با...
جمعه، 17 آذر 1391
گرفتار در سر دو راهی
همه چیز از Carbon و Pro Street شروع شد، بعد از موفقیت Most Wanted سری NFS دوباره داشت طرفداران خود را باز می یافت و استودیوی EA Black Box خود...
جمعه، 17 آذر 1391
سقوط قهرمانان در آسمان اروپا
گاهی هم زمانی در انتشار دو بازی مشابه به ضرر یکی از آن ها تمام می شود. این اتفاق برای Heroes Over Europe) HOE) افتاد و شاید اگر این بازی هم زمان...
جمعه، 17 آذر 1391
سنت شکنی در فیلم بازی ها (G - Force)
دیگر عادت کرده ایم همراه هر کدام از انیمیشن های شرکت های دیزنی و پیکسار شاهد یک بازی بر همان اساس باشیم که این بازی ها اغلب از کیفیت لازم برخوردار...
جمعه، 17 آذر 1391
بهترین ریسینگ مایکروسافت
وقتی پشت فرمان یک خودرو گران قیمت بنشینید چه حسی به شما دست خواهد داد؟ قدرت؟ احترام؟ اصالت؟ اگر آن خودرو یک R8 محصول شرکت Audi باشد چه کار خواهید...
جمعه، 17 آذر 1391
نگاهی متفاوت به دنیایی آشنا (Halo)
هیچ وقت به ذهن هیچ یک از طرفداران سری بازی Halo نمی رسید که بانجی زمانی سعی کند تا تغییرات عمده ای را در مکانیزم کلی این سری ایجاد کند و بخواهد...
جمعه، 17 آذر 1391
بازگشت موقت از منطقه جریمه (‎10‎ ‎‎‎FiFA)
این سری بازی محبوب بعد از چند سال درجا زدن و ماندن زیر سایه رقیب خود (سری بازیPES)، دو سال پیش (2008) با تفکرات جدید EA دستخوش تغییراتی شد. سالی...
جمعه، 17 آذر 1391
دیابلو در چنگال بازیسازان بدجنس!
محبوبیت بسیار زیاد دیابلو باعث پیدایش بازی های مشابه زیادی شد که Diablo Clone نامیده می شود؛ اما به جرأت می توان گفت هیچیک از آن ها - از بازی...
جمعه، 17 آذر 1391
آدم آهنی ها هم رویا می ببینند
گاهی در میان هیاهو و غوغای شرکت های بزرگ بازیسازی و تبلیغات آن ها برای بازی هایی که آن ها را AAA و بزرگ می نامند؛ بازی های کوچکی که با کم ترین...
جمعه، 17 آذر 1391
اره ای که کند شده
با محبوبیتی که سری فیلم های اره در چند سال اخیر در ژانر وحشت برای خود دست و پا کردند، سازندگان صنعت بازی به این امر واداشته شدند تا به ساخت یک...
جمعه، 17 آذر 1391
عنوانی که می توانست افتضاح باشد
در صنعت بازی شرکت های بسیاری مشغول به فعالیت هستند که آرزوی موفقیت در این صنعت را دارند و برای این کار دست به کارهای مختلفی در ساخته های خود...
جمعه، 17 آذر 1391
ایده های بازیسازهای آماتور
حدودا 14 سال پیش بود که عنوانی با نام Virtua Cop را تجربه کردم. هر زمانی که این عنوان را بازی می کردم سوالی ذهنم را مشغول می کرد و آن این بود...
جمعه، 17 آذر 1391
ملاقات با هیولای ترسناک زیر آب
در طول چند سالی که شرکت Telltale به ساخت بازی های سریالی می پرداخته؛ به داشتن یک ویژگی مشهور شده است: این که بازی های سریالی این شرکت معمولاً...
جمعه، 17 آذر 1391
دیروز طلا، امروز نفت!
بازی های اکشن تاکتیکی معمولاً به خاطر گیم پلی مشکل و مبتنی بر واقعیتی که ارائه می دهند بیشتر مورد توجه بازیبازهای حرفه ای تر قرار می گیرند و...
جمعه، 17 آذر 1391
نینجاهای کوچک
این بازی روایتی از رشادت های نینجاهائی است که برای نجات دنیا از دست شرارت های فرمانروای ستمگر سامورائی ها، به جنگ وی رفته ولی سرانجام به وسیله...
جمعه، 17 آذر 1391
حرکت در مسیر اشتباه (M.O.B)
در هر نسل بازی هایی پیدا می شوند که هیچ وقت هدف از ساخت آن ها مشخص نمی شود. عناوینی که نه از لحاظ تجاری و نه از لحاظ کیفی موفقیتی کسب نمی کنند....
جمعه، 17 آذر 1391
گمشدن در دنیای آشنای ناشناخته
بسیاری از شما از ماجرای درگیری میان دو شرکت Piranha Bytes و JoWood آگاه هستید (در شماره های پیشین بازی رایانه، بویژه شماره 31 در این باره سخن...
جمعه، 17 آذر 1391
روزهای تاریک یک بازیباز!
مطمئناً بهترین کاری که سازندگان کمپانی کم سابقه ی ‎8Monkey Labs در خصوص این بازی انجام داده اند انتخاب نام Darkest of Days‏ (DoD) بوده است، زیرا...
جمعه، 17 آذر 1391
دنیایی برای قهرمان
یکی از کلیشه های رایج در بازی ها و بویژه بازی های نقش آفرینی، جهانی خیالی است که در آن بازیباز در نقش یک دلاور، با شوالیه های دلیر، جادوگران...
جمعه، 17 آذر 1391